Betyg Vårdcentralen NorraHamn

Vårdcentralen NorraHamn har betyget 86.9% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 7.2 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 6.8 procentenheter bättre än genomsnittet i Luleå kommun.

Vårdcentralen NorraHamns betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

86.9%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Luleå: 80.1%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

89.7%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Luleå: 82.9%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

86.2%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Luleå: 76.5%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

88.1%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Luleå: 79.7%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

91.8%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Luleå: 86.2%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

84.4%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Luleå: 66.2%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

83.4%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Luleå: 74.7%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Vårdcentralen NorraHamn

Karta till Vårdcentralen NorraHamn