Betyg Banérgatans Husläkarmottagning

Banérgatans Husläkarmottagning har betyget 81.2% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 1.5 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 2.5 procentenheter bättre än genomsnittet i Stockholm kommun.

Banérgatans Husläkarmottagnings betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

81.2%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Stockholm: 78.7%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

83.9%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Stockholm: 81.5%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

77.6%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Stockholm: 76.5%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

82%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Stockholm: 80.3%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

86.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Stockholm: 84.9%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

83%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Stockholm: 74.3%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

80.4%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Stockholm: 77.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Banérgatans Husläkarmottagning

Karta till Banérgatans Husläkarmottagning